Rustdag

2 juni 2014 - Saverne, Frankrijk

Hedenochtend op het gemak ontbeten in huiselijke kring, kinders, oma zonder tanden de blinde hond, pa in het pak gereed om naar het werk te gaan en de tweelingzusjes die afwisselend met een baby op de arm het ontbijt verzorgden. Kortom hotel Adam in Saarbrücken, een aanrader. Omdat het een rustdag is stappen we pas om 09.15 op de fiets, met de soigneur afgesproken bij de Lidl te Drulingen. We beginnen gewoon de loop van de Saar te volgen met een rustig gangetje het is immers een 'rustdag', prachtig weer mooie natuur, we zien zowaar een eekhoorn. Naast de Saar is een trekvaart aangelegd waar nu op het oude trekpad een fietspad is aangelegd, de Saar is de grens tussen Duitsland en Frankrijk, wij fietsen aan de franse kant. Na 18 kn nog een echte kazemat van de Maginot linie met de Franse vlag in top en met frans buiten toilet ( foto volgt). Nadat we de loop van de Saar hebben laten gaan volgen er nog wat pittige heuveltjes, aan het einde van de dag blijkt dat we toch ruim 650 meter hebben geklommen. We rijden Duringen binnen, geen Theo... paniek. Maar een belletje leert dat hij bij de InterMarche een lommerrijke plek heeft gevonden met een fantastische lunch, echte baguette, emmentaler, yoghurtjes, tomaten noem maar op. Tevens met de hoge drukreiniger van de autowasplaats de fietsen een was beurt gegeven. Nog even gezeten en dan weer verder nog maar 28 km, maar het venijn zit in de staart paar flinke heuvels, eindeloos lang omhoog en heel kort steil naar beneden. Nog een grommende smily op een bord omdat we te hard reden, wel 47 km .... na de laatste klim dalen we steill af naar Saverne. Ons logies oogt wat verwaarloosd, maar de ontvangst is uiterst vriendelijk, "weg met die fietsen!!" Daarna ontdooide madam. Eerste biertje op de marktplaats de gebruikelijke wasjes ( was van gister van Roemer hangt nog in Saarbrücken, klusje voor de soigneur morgen ;-( ), planning voor morgen en overmorgen even een blogje en zo vliegt de tijd. En nu mangér!!! Bon apetit! 26 graden Celsius, 76 km amren en benen gebronsd, voor de rest een 'zoetemelk' lijfje.

1. Ella:
    2 juni 2014
    Was weer een mooie dag maar morgen moet Theo wel extra aan de bak! Succes voor alledrie.
  2. Marion:
    2 juni 2014
    Leuk het dagelijkse verslag. Wat klinkt dit allemaal top! En die maginotlinie hebben we volgens mij al eens bezocht? Heel veel plezier vanuit Dordrecht Roemer en Willem!
  3. De plasjes:
    2 juni 2014
    Ik hoor het al; geen tour zonder Theo! Dat is die andere grote tour overigens ook niet! Hulde!
  4. Gerard Burema:
    3 juni 2014
    Voor vertrek, check, recheck, double check!! Nu werk aan de winkel voor Theo. Succes
  5. Michelle:
    3 juni 2014
    Pas op voor grommende smiley's.
    De Fransen weten de bekeuringen door te sturen!
  6. Edoardo:
    3 juni 2014
    Tussen Merkel en Hollande ligt de weg naar de paus !