"In memoriam

2 juni 2014 - Saarbrücken, Duitsland

Gisteravond een wijs besluit genomen, iets meer KM maar minder klimmen, gewoon de stroom van de Moezel en de Saar volgen, slecht één klimmetje van formaat staat ons in het vooruitzicht. Tevens gaan we terug naar het oude plan, tegen advies van de sportarts, gewoon ieder 50 km even stoppen koffie met appelgebak, 50 km verder lunchen. ook veel gezelliger voor Theo. Maar eerst ontbijt, uitgeserveerd door de eigenaresse zelf vanwege het vroeg tijdstip 0700 uur op zondag. Heerlijk ontbijt, de dame in kwestie ietwat volumineus maar een t-shirt wat deed herinneren aan de peiode dat ze nog maatje 39 had met als gevolg dat we met enige regelmaat uitzicht kregen op haar gevulde buik.... Desondanks smaakte het ontbijt goed. Na een zware dag voelt het goed weer op de fiets te zitten al was het maar omdat de eerste km downhill gingen.

Maar plots slaat het noodlot toe, een muisje steekt met hoge snelheid over op het fiestpad zonder dat hij links of rechts keek, met ruim 27 km per uur komen er twee fiesters aan, voor de fiets van Willem langs, achter het voorwiel van Roemer, maar het achterwiel wordt het fataal, goed nieuws geen lekkeband.... We zullen deze muis bij aankomst in de St Pieter in onze gebeden herdenken.

Prachtige route, opeens doemt een tunnel op, pikkedonker, einde niet in zicht, maar gelukkig de bewegingssensor doet plots het licht aan, rare ervaring zo een donker gat in fietsen. Op naar het plaatsje Konz waar we met Theo voor de koffie hebben afgesproken, we volgen de rivier de Sauer. Idyllische plek uitzicht op de rivier en de wijnranken op de heuvels. Na koffie en appeltaart weer op de fiets, Moezel overgestoken en vervolgens de loop van de Saar gevolgd. Volgende stop in Beckingen, waar Theo ons opwacht met een lunch. Was wel even zoeken om elkaar te vinden. Alle winkels en restaurants dicht op zondag. Maar Theo kwam een kraam tegen met drank en broodjes, Theo bestelde maar bij het afrekenen bleek dat dat niet kon en de etenswaren voorbehouden waren aan deelnemers van een wandeltocht. Theo gaf aan dat hij twee hongerige wielrenners onder weg naar Rome ( doet het altijd goed) moest voeden en hij zich geen raad wist. Enfin natuurlijk mocht hij meenemen wat hij wilde, heerlijke 'free lunch'. Budget voor onze soigneur is naar beneden bijgesteld. ;-). Na een heerlijke stop door voor de laatste 46 km. We vervolgen de loop van de Saar, snelheid zit er goed in, de Mio negeren we met regelmaat. na 36 km zijn we al in Saarbrücken, dan nog op zoek naar hotel Adam, de mio leidt ons 3 keer over de Saar, detour door de stad, klopt helemaal niets van, maar at last komen we in een buitenwijk aan in een gezellig familie pension, hond, kleine kinderen en een tweeling zussen die in een huiselijke sfeer dit pension runnen. Eerst op het balkonterras een Bitburger, dan douchen en klaar maken voor een diner met een collega van Willem en zijn echtgenote. En passant heeft Willem onvrijwillig bedacht dat hij de inhoud van zijn tas helemaal wil wassen, dop van was middel opengeschoten ;-(. Gelukkig morgen iets meer tijd om alles op te ruimen. Diner in Saarbrücen, lekker lokaal gerechten gegeten met paar stevige bieren, zeer gastvrije ontvangst. Om 9 uur netjes 'thuis' afgezet. De collega van Willem COO bij Exact was enigszins verbaasd over de locatie van ons verblijf, de 'outskirts'van Saarbrücken. Een heerlijke nachtrust een prima ontbijt gezellig met wat Engelse gasten bij gepraat. Op naar Saverne in Frankrijk slechts 85 km op deze rustdag.

1. Hans en Marion:
    2 juni 2014
    Jaloers!!!! Dit overstijgt het wereldnieuws. Als iedereen zo lekker bezig was (in de goede verhouding soigneur-coureur) zouden we een vredige wereld hebben. Roemer, vergeet je niet even in Schonau langs te gaan en een potje te boerenbridgen.... Succes!
  2. Edoardo:
    2 juni 2014
    On the way you get a wide selection of different beers!
    In Italy you probably get a wide selection of wines!
    Salute !
    Edo
  3. De plasjes:
    2 juni 2014
    Willem ontmoet op elke vakantie bekenden, gepland of toeval ?!
    Volgende trip een Garmin? X