We hebben ARKO! (Alle Ramen Kunnen Open)

22 juni 2014 - Prima Porta, Italië

Vandaag 65km afgelegd. Na een voor ons doen laat ontbijt (acht uur) op de fiets gestapt voor een eerste etappe van 30 km naar Lago di Bracciano. Een mooi kratermeer benoorden Rome waar op zondag Romeinen hun bad nemen. Druk, maar prachtig! Daarna door naar Campagnano di Roma - kleine etappe voor de lunch. Vrij kort na de stop nog een abrupt eindigend fietspad genomen - en dat letterlijk; eerst nog een mooi pad en daarna helemaal niets....Onderweg tevens kennis gemaakt met weer en Mio-eigenaardigheidje, een trap van circa 200 meter die we met de fiets op de schouder hebben afgedaald.

Na een prima lunch weer opgezadeld en doorgefietst naar Prima Porta. De laatste, kuitenbijtende, klimmetjes nog genomen en daarna een lange afdaling tot aan onze camping aan de Tiber.Je zou er in het Nederlands kunnen inchecken, zo vergeven van de landgenoten is het. Ons onderkomen is een in tweeën gedeelde stacaravan, de airconditioning blijkt een verwarming te zijn en een handdoek is niet voorhanden; maar wel onder de bomen, goedkoop & vlak bij Rome!

1. De plasjes:
    22 juni 2014
    Nog eenmaal afzien alvorens Rome in te nemen! Ave!
  2. Paul:
    22 juni 2014
    Mannen... super knappe prestatie!!! Nog één etappe te gaan (zware??) en dan hebben jullie het toch echt gefikst!! Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de soigneur (eigenlijk de mooiste rol/ functie)!!
    Cheers, Paul