Urbi et orbi

23 juni 2014 - Velletri, Italië

Na een prima ontbijt op de camping (Theo houdt duidelijk niet van italiaanse MTV) opgestapt voor een circa 20km lange rit naar het Vaticaan. Na enig heen en weer het begin van het fietspad langs de Tiber gevonden, prachtige tocht langs de boorden van de rivier met af en toe wat overwoekering door planten. Halverwege raakte Roemer door een ongelukkig toeval buiten zijn schuld in botsing met een oudere Romeinse fietser. Man had een snee onder zijn oog, die verder niet bloedde - gelukkig verder ongedeerd, EHBO-kit niet nodig. Door naar het Sint Pieter plein weer langs de Tiber. Sportclubs, roeiverenigingen, tennisbanen en een autosloperij (echt waar, hartje Rome!) trokken aan ons voorbij. Bij de brug van de Engelenburcht met de fiets op de schouder naar boven op de trap. Vervolgens naast elkaar recht op het verzamelde ontvangstcomité aangefietst. Theo, Elien, Jeanine en Edo stonden juichend op ons te wachten - mooie aankomst en een prachtig gevoel! - Bijzondere hulde aan de Soigneur!!!!!  Vervolgens nog een kop koffie in Vaticaanstad, waar veel gebedeld werd en door een toevallige voorbijgangster meegezongen met Funicoli, Funicola!

Rond twaalf uur weer afscheid genomen van het comité en daarna Rome uit richting Velletri. Omdat de Mio ons weer in de steek liet, moesten we ons verlaten op het postduiveninstinct van Roemer. Dat bracht ons feilloos door Rome, langs Circus Maximus (waar ze het podium van de Rolling Stones dien daar de avond ervoor hadden opgetreden aan het afbreken waren), tot aan het begin van de Via Appia Antica, die we ruim 10 kilometer hebben gevolgd. Fietst beroerd, maar wel ongelofelijk mooi! Langs fraaie resten van de oude Romeinse Heirbaan, prachtige villa's en mooi landschap. Daarna met een stevige helling door naar Albano voor een broodje en een fles water. Vervolgens rustig in een op- en af richting het huis van Ella en Edo, waar we met ballonnen, prosecco, en een hoop buren bijzonder gastvrij zijn ontvangen. Het is toch bijzonder zo samen na een rit van (1e schatting) zo'n 2.400KM aan te komen op ons laatste overnachtingadres. De planning is nu hier tot vrijdag te blijven en dan naar NL terug te keren. Op dit moment kijken we via het internet naar NL - Chile en hopen op een mooie pot!

Graag willen Roemer en ik alle volgers bedanken voor jullie aandacht, jullie reacties en jullie constante aanmoedigingen - fantastisch en bijzonder stimulerend. We zullen na terugkomst in NL dit verslag nog afronden, een aantal foto's toevoegen en de laatste feiten met jullie delen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marion:
    23 juni 2014
    Wat een geweldige prestatie!! En genoten van jullie reisverhalen!!!
    Nu genieten van jullie zeer verdiende rust (en scheren...).
    Liefs,
    Hans en Marion
  2. Oscar van Lent:
    23 juni 2014
    Fantastico! Mannen, heb jullie avonturen met veel aandacht gevolgd, geen sinecure, enorm gefeliciteerd met jullie prestatie!
    Grtz,
    Oscar
  3. Gerard Burema:
    23 juni 2014
    Chapeau! Beiden gelukgewenst met een fantastische prestatie. Wij hebben genoten vsn jullie reisverhalen. Geniet nu van Rome.
  4. Arnoud:
    Mannen,
    TOP! Ben trost op jullie. Jammer dat KABUL niet gehaald is.......voor intimie! xx
  5. De plasjes:
    23 juni 2014
    Toch niet 'eerst Rome zien en dan sterven'? Hoewel jullie vast wel een paar doden zijn gestorven tijdens jullie monsterreis. Maar wat een ervaring en een prestatie, waar jullie met heel veel trots en genoegen op terug kunnen kijken! Gefeliciteerd, we zijn heel trots op jullie!
  6. Michelle:
    24 juni 2014
    Dit is een veel grotere prestatie dan met olifanten de Alpen over!
    En er zijn niet veel Nederlanders die kunnen zeggen door Rome te zijn gefietst!! GEFELICITEERD.
  7. Paul:
    25 juni 2014
    Ik ga er gewoon vanuit dat jullie prachtige reislogger ook gevuld gaat worden met smeuige verhalen uit Velletri, inclusief mooie kiekjes van het "uitfietsen" in de regio aldaar (neem tenminste aan dat jullie nog kleine tochtjes van ca 60 km per dag maken in de omgeving om af te kicken :-)
    Cheers, Paul