dag 2 op naar Rolduc

30 mei 2014 - Kerkrade, Nederland

Nadat we beide van de spanning al vroeg wakker waren Willem 5 uur Roemer 6 uur ontbijt pas om 7 uur en vertrek om 8 uur. Iets later dan gepland want na de barre tocht van gister moesten de fietsen eerst van zand en modder worden ontdaan, ketting in het vet en met een koel briesje en een mooi zonnetje onderweg richting Wessem aan de Maas, een overzichtelijke afstand van ruim 80 KM. Heerlijk fietsweer door het Brabantse land waar de varkensluchten ons regelmatig toe waaien, we hebben getracht al fietsend een video boodschap op de app te maken maar helaas was de boodschap alleen voor de liplezers onder jullie te lezen. gemiddelde snelheid keurig 25 km per uur. De mio's waren ook weer opgedroogd dus geen navigatie problemen, behalve dan een kleine detour door een park.... Zelfs nog tijd voor een tussenstopje, caloriebom genuttigd, Willem nog bevriend geraakt met een veldmuis en weer door. Voor half twaalf present in Wessel, kroeg makkelijk te vinden, alleen op de sigarenrook af te gaan en ja hoor Theo op terras aan de koffie. Uit egards voor onze Limburgse gasten geen appelgebak maar een heerlijke kersenvlaai. Half een weer door naar Kerkrade, eerst de Maas over daarna naar Brunsum en laatste stukje naar Kerkrade. Vlak voor Kerkrade eerste klim van formaat, blij dat we 28 achter hadden met voor binnenblad, met gangetje van max 10 km per uur naar boven, 150 meter stijgen. Mooi voorproefje voor morgen dan naar 500 meter en 134 km voor de boeg. Aankomst bij Rolduc was geweldig, mooi oud klooster sinds 1104. Inchecken, fietsen weg zetten en dan een heerlijk abdijbiertje een echte "Rolduc". En na dat biertje kleren wassen en een schoonheidsslaapje in de internaatkamertjes, douche en wc op de gang. Om half zeven aan het diner, eenvoudig doch voedzaam, brood olijf olie en zout, daarna nog een liflafje koffie toe. Daarna brevieren door de Kloostergang en aartshertog Hendrik in zijn crypte in onze gebeden herdacht. Daarna reis voorbereiden voor morgen, op tijd op en met goede moed etappe 3 wordt vervolg!! Trusten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ella:
    30 mei 2014
    leuk dat we zo mee kunnen genieten. Bij ons vandaag geen abdij bier maar zijn op bezoek geweest bij vrienden van vrienden, een biologische wijnboer, bij ons in de buurt. Wat monsters mee genomen voor als jullie hier zijn. Gaan nu aan een glaasje slobberwijn van dezelfde boer, een lekkere Trebbiano. Veel succes morgen , sterkte met de klim en natuurlijk hopen wij voor jullie op mooi weer. Groetjes, Ella en co.
  2. De plasjes:
    30 mei 2014
    We zijn een beetje mee met jullie op reis. Wat een mooie verhalen. Veel geluk in de kuiten! X tjarda en rick
  3. Arnoud:
    Roemer, Willem,
    Binnenblad en achter 28. Klinkt ingewikkelder dan een opleiding tot navy seal. Als je volgende keer op het terras met Theo aan de sigaar zit, heb je wellicht tijd om het mij uit te leggen. Ik ga je volgen. Top! Grt, Nautische Noud