De kop is er af

29 mei 2014 - Herpen, Nederland

Geachte volgers,

"De kop"is er af het "grand depart" vanaf Heiloo was  groots en meeslepend, een spandoek, familie en by suprise waren Oscar en Paul als cie van uitgeleide aanwezig. De start werd 3 minuten uitgesteld, de vliegende start werd verzorgd door Robin maar was ietwat verlaat. Jeanine, Barend, Thys, Alina, Elien, Veerle Floris, Robin ( at last), Wouter, Andrea, Anouk, Hanna en natuurlijk Oscar en Paul, jullie hebben ons met geweldige aanmoedigingen uitgezwaaid. Maar niet nadat onze dames de fietsen met het heilige water van Runx hadden gewijd.

In een druilerig regentje vertrokken, even langs "het putje" , schietgebedje en voort maar weer, met een lekker gangetje via Krommenie, Zaandam naar Amsterdam. Prachtige route langs de Zaan, nog even de Buikslotermeerdijk om vervolgens via Schellinkwoude richting het Amstelstation te rijden. Pang, een enorme klap, zwabberend wiel, spaak uit Oscar zijn wiel gesprongen. Oscar op de trein gezet, -1. Door richting Utrecht, twee omleidingen, mio's van slag, Willem zijn Mio begeeft het, lost in de Bijlmer, scary. Door langs de vecht gelukkig weet Willem de weg, prachtige route. In Utrecht neemt Paul afscheid, Nicole zou hem oppikken daar maar was door gereden naar Wanneperveen, dus Paulus zet hem op!! ( of toch treintje gepakt??) Enfin met zijn tweeën door richting Wijk bij Duurstede, waar Theo de lunch zal verzorgen ;-). We houden lekker de gang er in, appje is handig Theo meldt dat hij de appeltaart bij de Veldpoort heeft besteld. 12.30 zijn we er en we zijn er aan toe, hongerig en 110 KM in de benen. Na de appeltaart volgt champignonsoep, toch lekker even rust en gezellig Theo heeft er de moed ook goed in. Om half 2 door nog 47 KM te gaan door het land van Maas en Waal, we worden door 3 pontjes overgezet, prachtig landschap ondanks aantrekkende oosten wind en druilerig regentje. Oss in zicht nog 9 KM pfff lekker voordat we Herpen naderen is opeens onze herberg "de Handwijzer" in zicht. Arrivé de Kop is er af. Douchen, even liggen Willem gedisciplineerd als altijd doet even een wasje , de Boogaards een tukje. Dan een welverdiend biertje. Nu naar het diner.  Is gegroet de 3 musketiers!!!

dag 1 Heiloo Herpen

1. Thijs:
    29 mei 2014
    Zo te lezen een goede start gehad! Bon voyage!
  2. Thijs:
    29 mei 2014
    Zo te lezen een goede start gehad! Bon voyage!