Oh moeder, wat is het heet!

11 juni 2014 - Sassuolo, Italië

Vandaag van Fidenza naar Sassuolo over 100 km. Mooie etappe uitgezet door Roemer via Mio ter vermijding van hoofdwegen. Helaas hebben we er ons maar beperkt aan gehouden, de laatste paar kilometers zelfs over het italiaanse equivalent van de A4 (Willem kwam zelfs op een baan tussen twee vrachtwagens terecht).

Maar enfin, goed en rustig begonnen met een stuk van 60 km in de vroege ochtend. Koffie gedronken in een slaperig stadje waar grofweg de helft van de mannen boven de vijftig een haarstukje had. Onderweg nog even een detour gemaakt door het prachtige Parma (geen ham gezien), met een mooie Duomo en Citadello, bravo!

Vervolgens de gang naar Canossa gemaakt, maar vlak daarvoor afgebogen richting de middagstop - warm, warm, warm. Niet alleen drinken we ons het leplazarus (ongeveer 1 bidon per uur), maar het fietsen kost ook relatief veel inspanning. Na een broodje, een dutje en vers water weer door naar Sassuolo.

Omdat we geen pittoreske omwegen meer wilden, maar snel aan een biertje, doorgestampt op de doorgaande weg, die uiteindelijk een snelweg werd. Niet bepaald verstandig, doen we niet meer - ging echter gelukkig goed. Daarna de laatste kilometers door naar het hotel dat aan een Kuurbron ligt in fraaie art-deco stijl. Theo, Roemer en Willem zijn denkelijk de enigen die het gebit niet naast hun bed in een bakje hebben liggen! Na een aantal zakelijke dingen en een genoegelijk diner in de open lucht vervolgens in rust de kamer opgezocht, klaar voor een nieuwe dag.

1. De plasjes:
    11 juni 2014
    Hitte maakt het beoordelingsvermogen troebel?! Ga toch maar voor de pittoreske landwegen!