Half dagje

4 juni 2014 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

De gastvrijheid van onze nieuwe Vlaamse vriend, Wilfried Janssens voorheen profvoetballer bij Gent, is uitstekend en bij het ontbijt om 07.00 krijgen we een ei naar keus. Willem prepareert zich op een RvC ochtend, Roemer met de Soigneur op stap om de voorraad reserve onderdelen aan te vullen. Lekker rustig ochtendje, persoonlijke verzorging, fietsen schoonmaken en kopje koffie van Wilfried. Om 09.45 zit Willem zijn RvC werkdag er op en kan hij gehuld in oranje samen met Roemer de rustdag rustig pedalerend door het Rijn dal verder invullen. Het wordt nog even spannend of Roemer Zwitserland in mag, heeft zijn paspoort thuis gelaten, overigens bewust, Zwitserland behoort immers ook tot de Schengen-landen. Na uurtje lekker in een zonnetje trappend komen we aan in Basel, geen controle, anders dan een vriendelijk knikje. Door Basel fietsen gaat in rustig tempo, op naar de stop plek Rheinfelden (weer in Duitsland), het weer betrekt en het wordt tijd de regenjasjes aan te trekken, de lunch met Theo zal wel niet ergens op een lommerrijke plek zijn. Theo gevonden op het dorpsplein bij een wat shabby koffietent. Genoten van een lekkere cappuccino en puddingbroodje en vervolgens door naar Zwitserland (voor de 2e keer). Weer geen grenscontrole, maar wel geflitst terwijl we fietsend de grensbrug oversteken (gingen we te snel?). Het vervolg van de reis in de stromende regen tot eindbestemming Hotel Arina in Waldshut met mooi uitzicht op een zwitserse kerncentrale (die staan niet voor niets bijna altijd aan de grens!). Nette plek, van een griekse familie die ook een restaurant een paar kilometer verderop bezit (in het hotel kun je niet warm eten). Geen nood; een van de obers van het hotel (en vast ook een neef) haalt en brengt ons met de auto. Prima gegeten en daarna de dag op tijd beëindigd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. De plasjes:
    4 juni 2014
    Maar je bent toch verplicht je te kunnen identificeren, Roemer? Een echte Cramer is overal op voorbereid!
  2. Roemer Boogaard:
    4 juni 2014
    "fietsrijbewijs" ;-)
  3. Arnoud:
    5 juni 2014
    Roemer,

Bij problemen hebben wij nog wel systemen in de aanbieding die je kunnen helpen :). IK lijf genieten van jullie verhalen. Ben wel jaloers op Theo, want die heeft een uitstekende job keuze gemaakt. Mocht Theo hulp nodig hebben, dan hoor ik dat wel.
  4. Judith en peter dekker:
    5 juni 2014
    Heerlijk weer hier in Zwitserland dus geniet daarvan , het gaat dit weekend naar de 30 graden en dan rijden wij naar Friesland waar het hopelijk ook lekker wordt, succes!