30 graden!

6 juni 2014 - Bonaduz, Zwitserland

Vandaag van Bodensee naar Bonaduz.115 kilometer met de nodige hoogtemeters langs de bovenrijn. Prachtig parcours, eerst langs de See en vervolgens geleidelijk omhoog. Na zo'n 50 kilometer een koffie-pauze, reden als postduiven op de soigneur af die zich met stoel, hoed en sigaar op het centrale plein verschanst had. Na enige versnaperingen weer door naar de volgende stop. Eerst langs de Zwitsers-Oostenrijkse grens, daarna langs de Zwiterse - Liechtensteiner grens (die we tweemaal zijn overgestoken zonder ook maar iemand te zien). Stop 2 aan de Rijn, stoelen aan de oever, stokbrood in de hand en even de oogjes dicht. Totdat Roemer besloot in adamskostuum de Rijn in te gaan, we konden hem er juist voor Basel weer uitvissen ;-). Daarna de laatste loodjes op weg naar Bonaduz, en die wogen zwaar. Harde wind op de kop, hoogtemeters en 30+ graden warmte. Vlak voor de meet nog een venijnig klimmetje als entree naar het dal van de Spluegenpass. Mooi, maar verraderlijk. Enfin, goed aangekomen, een glas (of twee - hydratatie is het woord van de dag) en daarna even opfrissen, eten en op tijd naar bed. Morgen een vrije dag met een verkenningstocht per auto naar de pas als waarschijnlijke activiteit.

1. Ella:
    6 juni 2014
    Hebben vandaag vanaf onze veranda waar het 30 graden plus was weer met jullie mee genoten. Ja vroeg of laat komen jullie toch de bergen tegen maar een frisse duik en een fris biertje doen blijkbaar wonderen! Lekker uitrusten morgen en dan zondag weervind de wielen. Succes!
  2. De plasjes:
    7 juni 2014
    Hier vanuit onze zonnige achtertuin, reizen we een beetje met jullie mee; stokbrood, ham en tomaat en als de zo'n ondergaat maar een fris zomers wijntje. Salut!