Geen geld, toch Zwitsers!

5 juni 2014 - Arbon, Zwitserland

Vandaag van Duitsland weer... over de grens met Zwitserland en al weer geen haan die er naar kraait. Met frisse zin fietsen we op weg naar de eerste stop in Winterthur, vooral omdat het weer meezit. Na zo'n 50 kilometer is Winterthur bereikt, een mooie plaats. Het kost even moeite om de mopperende soigneur te vinden die zich in een park heeft verschanst (om de auto te parkeren en daarop prompt een boete krijgt). Hij weet overigens op lovenswaardige wijze een fietshersteller te vinden (twee heren a la de Lulofs) die hem "umsonst" een schroefje leveren voor de toe-clip van Willem's wielerschoen die in het ongerede was geraakt. Na de blije hereniging maar snel aan de koffie met gebak. Willem moet nog even langs deze zelfde fietsherstellers want onderweg is de ketting een aantal malen ontspoord. Ook hier weten de twee zwitserse mechaniekers na een controle de derailleurafstelling aan te passen, weer "umsonst" en prima voor elkaar. Waarmee maar eens gezegd mag worden dat niet alle Zwitsers geldwolven zijn! Na de koffie door naar stop 2 (weer bijna 50 km) en een broodjeslunch a la nature. Prima verzorgd door Theo met goudse kaas, zwitsers bruin brood, een activia + komkommer (voor de vitaminen dus met schil en al). Daarna de laatste kilometers naar Arbon aan het Bodenmeer.Komen terecht in een hotel van een hip jong stel (dat zelf de eigen bar ook wel weet te vinden). De receptie opent pas om vijf uur en aangezien we er al om vier uur zijn maar even een terrasje gepikt bij een cafe annex gokhal waar zich de halve onderwereld van Arbon en de lokale Jules Deelder en zijn moeder verzamelen,  met een drankje; bier voor de Boogaards en cola-light voor Willem (die 'm zo langzaam gaat knijpen voor de Spluegenpass). Wonderlijk hoe bijna elke aanwezige vrouw onder de 25 volgetatoeeerd is. Bij het inchecken moeite moeten doen om voor half negen te kunnen ontbijten, maar geregeld. Daarna een wandeling langs het meer, een eenvoudige doch voedzame maaltijd en vervolgens terug via het lokale kasteel naar het hotel.Daar nog even de dagelijkse dingetjes (Mio synchroniseren, wasje doen etc etc) en dan op tijd onder de wol, moe maar voldaan!

1. Ella:
    5 juni 2014
    Fantastisch mannen, jullie ook aan de tatoeage?? Mag hopen van niet!!
  2. De plasjes:
    5 juni 2014
    Hoop dat jullie het straks niet te warm hebben als de colletjes beklommen moeten gaan worden! We zijn trots op jullie alle drie.
  3. Oscar van Lent:
    5 juni 2014
    Da hoch in die bergen, da sind die ..., verder gaat het over vrouwen dat acht ik bekend, maar de tatoeages hebben we daarbij nooit benoemd! Ga er vanuit dat in het volgende verslag ook tenminste een volgende zin met dergelijke strekking kan worden vermeld, na alle ervaringen!
  4. Judith en peter dekker:
    6 juni 2014
    Het wordt hier in Zwitserland tegen de 30 graden vandaag dus heel veel sterkte en goed drinken en iets zout eten!
  5. Michelle:
    6 juni 2014
    Spluegenpass, hebben de Burema's een herinnering van een camper ZONDER stuurbekrachtiging! Pfff. Maar jullie jonge goden gaan zo naar boven.